BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Men åh

Publicerad 2017-05-20 09:57:48 i Varddag,

Vafan.. jag skrev ett långt inlägg igår och måste lagt ifrån mig tlfn när Emil ville något och sen nu, BORTA :/ men uh. 


Sammanfattning för ärligt, jag orkar inte skriva det igen.
Igår köpte min mamma o pappa utemöbler åt oss som vi kan ha på balkongen! Som jag längtat efter dom. Så min mamma, jag och Emil spenderade nån timme igår och monterade ihop soffan, bordet och en fotölj. Och det va så fint väder oxå men lite tryckande värme så det var lite åskigt i luften.
Slut på sammanfattning ;) 

Godmorgon^^
Inatt är det knappt en blund intagen. Yrsel är ett faktum och jag hoppas min xtra-strong kaffe ska hjälpa och såklart den friska luften jag åtnjuter på balkongen!
Somnade sent igår men vaknade efter nån timme, törstig, Emil amma. Somnar om och vaknar av att M kommer in ifrån soffan o ska sova. Emil ammar. Jag är vaken 3 timmar som resultat. Och ärligt, jag hatar och bli ordentligt väckt och kan vara så sur och älta varför super länge. Det är inte de som hindrar mig o somna om utan att jag är så så pigg och kan oftast starta min dag oavsett sovtimmar MEN vem vill gå upp 2 på natten när man vet att vi har saker o göra idag på dagen. Nej tack. 
Somnar om runt 4-5 och vaknar igen 30min senare (kollade klocka) och för att sen somna om 15min senare och vaknade 8 utav Emil som pratar och försöker amma när han ligger på mage och trycker in hela ansiktet i bröstet. Ibland undrar jag om han ens får luft.. 

M sover bara vidare och jag blir så avundsjuk och nästan sur över att jag inte ens minns hur det var och känna mig utvilad medan han kan klaga för han suttit och spelat halva natten o när Emil o jag kommer vid 10 tiden(då vi redan varit vakna sen 7) och väcker han så jag kan dricka kaffe, toabesök osv så kan han klaga att han är trött?! Män.. suck.

Jag menar man är väl 2 och bara för att jag ammar ska jag väl få ha en sovmorgon utan bebis tår i näsan? Är väl inte mkt begärt? 

Planerna för idag är iaf 60 kalas hos min bästa systers(bff)s pappa. 

Var också sugen igår på något gott men friskt så bakade en segmjuk jordgubbskaka (http://lindasbakskola.se/2016/06/20/segmjuk-jordgubbskaka-3/)  och hade grädde o små gubbar till. Nom! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela