BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Chobits!

Publicerad 2012-05-16 13:27:12 i Anime,

Chobits!



Genre; Comedy, Drama, Ecchi, Romance, Sci-Fi
Age; +13
Episodes; 26 + 2 OVA

Det här är animen som jag skriver om! Men mangan är ett måste och läsa också!
En av mina favorit serier och böcker genom tiderna!

Det handlar om en värld där det finns Persocoms eller ja, datorer i form av människor.
Chii som är den stora huvudkaraktären hittas av Hideki Motosuwa på en sophög! Han har länge drömt om att äga en och där ligger en bortkastad så han bär med sig henne hem och startar upp henne!
Men Chii är ett mysterium för hon har ingen CPU eller hårdvara installerad men fungerar ändå. Hon kan bara säga Chii till en början men lär sig sakta hur saker och ting hanteras.
Men vem var hennes förra ägare? Varför fungerar hon utan all nödvändig hårdvara?
Men hennes prestanda är mycket bättre än en vanlig persocoms och det börjar sakta men säkert komma fram att hon kan vara en "Chobit", en väldigt speciell dator!

Serien är fantasisk och jag är helt förälskad i den!
Har man inte sett eller läst den så ska det ske! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela