BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Ut och fota!

Publicerad 2011-06-16 12:32:17 i Allmänt,

Hallo!
Va lite dåligt med mina uppdateringar kände jag.

Oscar försov sig idag och väcker mig men jag va helt övertygad om att han va ledig så jag säger bara "Nej du är inte försenad, du va ju ledig" därpå han säger att jag drömt :/ Så vi ger oss iväg och tar med oss Castor så han får kissa lite innan vi skulle åka.. Men när vi är på väg till parkeringen så höll Oscar på att kliva i hundbajs så vi stannar till och kollar så han inte fick på skon.. Castor har sin fulla lina på flexi kopplet och just när vi ska börja gå igen springer det ut ett rådjur en meter framför Castor! Kan inte tänka hur illa de kunde gått om vi hade börjat gå tidigare lr aldrig stannat till :/ Den kom ifrån skogen i full fart! Tror de är det närmsta jag varit ett rådjur faktiskt..

Igår va vi iof. i Avesta och firade Simon, Oscars bror där hela släkten va med även Castor :) Alla är så förtjusta i han så det gillar vi starkt.. fast vem är inte det?
Tog en massa kort på han igår när han låg insvept i en filt och la upp dom på FB. :)

Nu ska jag ut på en promenad och sen ska jag möta Andrea och ha fotokurs :) Spännande!!

Kommentarer

Postat av: Vilja Lindgren

Publicerad 2011-06-27 20:00:24

Hej! Såg din kommentar om "Råttan" på Ikea, och var bara tvungen att kommentera här. Haha! Anledningen till att folk i grund och botten har en "avsky" eller "äckelkänsla" har jag hört att det kommer från att det var dessa djur som förde med sig pestsmittan när den epidemin pågick, vilket gör att man än idag har en viss avsky mot dessa :) Jag tycker dock att det är härliga djur, har haft 2 tamråttor själv och går nu på ett naturbruksgymnasium där vi har möss, tamråttor och en hel drös med andra djur :) Fin blogg btw!

Postat av: Vilja Lindgren

Publicerad 2011-06-28 15:15:57

sv; Ja, det har jag också hört om :) Svansen alltså ^^



Så zoonoser finns alltså inte hos råttor? Det var något nytt för mig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela