BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Bärsjal och mitt bärande

Publicerad 2017-05-15 15:11:41 i Varddag,

Hej.


Här i veckan var jag iväg på en bärsjalsträff i Falun. Först var jag lite tveksam om man skulle våga åka iväg och träffa ett gäng andra mammor med så mycket kunskap om bärsjalar jämfört med min nya noob kunskap men är SÅ glad att jag åkte! Vilket härligt gäng med personer och barn! Och alla sjalar o selar, wow säger jag. Det var en helt ny värld som öppnades och jag o Emil provade oss en ringsjal som gjorde oss helt frälsta. Känner i hela kroppen hur jag bara längtar tills skatten kommer så vi kan inköpa vår första sjal. 
Det kommer säkert komma in en eller annan vävd senare också men vi ska börja med det mer simpla. 
Provade två andra typer av selar också och oj vilken skillnad det är på en ergo och tex. Fidella och Tula. Nu känns våran 360 som en jätte otymplig stor säck man har på magen.
Om ni som läser, alla 2-3 st, är ni mammor. Gå på en bärträff! Att bära barn kan vara avsläppnande,det behöver inte vara tungt eller ge en ont i ryggen. Det är snarare behagligt och mysigt! 

Mina sjalar jag kärat ner mig i är ifrån orscharingslings - middle earth eller elemental.

Nu på söndag har vi en sjalträff i Fagersta och kommer såklart gå dit och ska försöka inspirera andra och bära! :)  

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela