BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Spännande...

Publicerad 2013-01-23 17:18:28 i Varddag,

Hej! Idag så har man även haft lite tid och få va hemma, ta det lugnt men njaa.. Blev att diska de första jag gjorde, lagade lunch, ut med hunden, handla och nu duscha.. Snart ska vi iväg och kolla på ett hus här i Fagersta. Så efter vi är klara där kan jag vila mig i soffan innan jag ska iväg och jobba natt :)
 
Men en sak jag funderade på i duschen, vet att jag egentligen inte behöver ta upp det eller påpeka men jag måste faktiskt få ut det.. Jag läser skvallerbloggens sida och det är nog inte för hennes inlägg utan alla kommentarer hon får. Typ som senast när hon la upp en bild PAOW lagt upp på henne o Steffi med orden "super kroppen" och "fläskiga". Folk typ stormar med kommentarer om "hur elakt det är o säga så".

Eller att hålla med om bilden. Vissa är rent ut sagt elaka med sina kommentarer. och jag kan inte låta bli att bli förundrad över att även dom som vill börja försvara personen i fråga så är dom inte ett dugg bättre.
Personhopp slängs överallt. Varför envisas folk med att lägga in elaka kommentarer hela tiden, får det dom och må bra? Jag lärde mig som liten att "Har man inget snällt och säga behöver man inte säga något alls." Och jag tror det är ord som kan passa himla bra in i den nya virtuella värld vi lever i.
 
Bara för att vi ser någon med "fula" kläder så behöver man inte promt säga det till den. Som kissie t.ex får höra både det ena och andra men är egentligen inte ett dugg bättre. Dubbelmoral, ja? men så är det med alla, jag kan inte tänka mig att alla som skriver bakom dom här nicknamen är lika elaka och bryska IRL till folk runt om dom utan är säkert snälla. Någonstans i den här dator världen har det getts en idé om att vi kan säga vad vi vill utan att det sårar, förstör eller bara är rent utav elakt..
 
Jag kommer ihåg när Keela färgade sitt bruna hår emot det blonda och vissa skrev till henne att det var fult, passade inte henne osv. Det här jätte elakt. Jag beundrar dock hennes kommentar hon skrev i ett inlägg/videoblogg om det. Det är så sant det hon sa. Varför kan inte folk runt om respektera varandra? Är det för att vi mist ögonkontakten, konfrontationen med den yttre, RIKTIGA världen..?
 
We all should be like Best Girl Friends <3
 
Men nu blev det ett jätte långt "läsa" tråkigt inlägg. Får kanske göra ett inlägg om en bra anime serie igen. Ska till och med försöka göra en planering så jag får med en massa serier. När man räknar med hur många jag sätt bör det fylla bloggen ordentligt!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Bea

Publicerad 2013-01-24 22:58:52

Håller helt med! Tycker egentligen inte alls om skvallerbloggen, men av någon dum anledning går jag in och läser varje dag ändå. Och hon är så fruktansvärt elak och okunnig. Har tröttnat på alla bloggar som provocerar. Mina favvobloggare är keela och gaybloggen, haha! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela