BQueen

En blogg som har kass update. Mamma till en son född 22/7-2016 i v.28+2. Anime, world of warcraft o andra spel är min grej. Hobby fotograf.

Clannad!

Publicerad 2012-04-25 17:13:00 i Anime,

Clannad!



Genre; Comedy, Drama, Fantasy, Romance, School, Slice of Life, Supernatural
Age; +13
Episodes; 23
Sequel; Clannad - After story!


Tomoya är klassad som en bråkstake och skolkare i skolan, är jämt sen och bryr sig inte så mycket om saker runt om han. Allt i hans liv va tråkigt och ledsamt tills en morgon han möter på en tjej, Nagisa som står och i en backe en bit ifrån skolan och pratar med sig själv för att få mer motivation.
Hon säger alltid ord om saker hon vill äta vilket är lite av en dålig vana hon har. Nagisa har varit sjuk en stor del av sitt förra skol år då hon skulle tagit examen men fick till följd att gå om sista året i skolan vilket gjort henne utan någon vän kvar.
Men för något speciellt när Tomoya hör Nagisa prata för sig själv blir han nyfiken och svarar tillbaka till henne.
Nagisa är intresserad av teater och vill återställa skolans drama klubb men det är inte en lätt sak och hon behöver ha vänner som hjälper henne.
Hon lär känna Tomoya som går med på att ställa upp och motivera henne och det dyker upp fler och fler vänner runt om Nagisa med mystiska bakgrunder och historier.


*
Jag fullkomligt älskade den här serien, det var rolig, hjärtgripande och jag förstår inte varför jag började kolla på den förut men kolla aldrig klart. Är glad att jag gjorde det!

Kommer skriva om den andra säsongen vid ett lite senare tillfälle. :)

Kommentarer

Postat av: vasses

Publicerad 2012-04-25 19:21:26

tror jag måste se den ! D: .. Verkade väldigt lockande! :D



och svar på din kommentar! :



Så lite så :)



Tack så mycket nu blir jag happy happy ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela